Svar på en fråga om motivation!

Jag fick en fråga om träningsformer för att bli av med en betungade övervikt. Jag skulle nog börja med kosten, för det kan vara så att när man tränar blir man hungrig och tenderar då att äta lite mer, det blir en ond cirkel som är svår att komma ur. Försök att ta träning och kost som ett helhetspaket, börja exempelvis med raska promenader och försök samtidigt äta mer frukt och grönt till maten och ta lite mindre portioner.
Promenader är bra som träningsbörjan, men man måste göra det till en rutin. Jag har för mig att man måste göra nya saker i 2 veckor innan det blir en rutin. En annan typ av träning kan vara den som är rolig som exempelvis danspass eller en tema-spinningklass. Den typen av träning med duktiga instruktörer gör att den där timmen på gymmet inte blir så jobbig utan man blir glad av det istället. Sätt upp delmål, väg dig ofta och följ bloggen!
Det är mitt tips till dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0