Soffliggardieten!

Att äta rätt när man inte förbränner några extra kalorier kan vara svårt som vid en skada eller linkande. När man är sjuk behöver kroppen extra energi för att tackla sjukdomen. Om man har en relativt stabil vikt genom att träna och äta bra är någon veckas bakslag inte så farligt för det extra kilot man eventuellt lägger på sig kommer snabbt att trilla av när man kommer in i rutinerna igen.
Om de däremot är så att man just gått ner i vikt eller är på god väg kan några veckor av banan vara jobbigt. Då gäller det att vara lite fokuserad samtidigt som man tar igen sig. Man kan se det som att destu bättre jag äter destu fortare kommer jag på fötter igen. Försök att äta regelbundet, det gör det lättare att minska på småätandet. Här kommer några tips på goda saker man kan äta mycket av med gott samvete framför tv:n eller i sängen:
  • Te, inte en enda kalori men finns i oändligt många smaker.
  • Frukt, ta chansen att testa alla de frukter du kommer över i fruktdisken som exempelvis granatäpple, grapefrukt, kiwi och mango.
  • Mineralvatten, de finns också i massor av smaker och innehåller varken sötningsmedel eller socker.
  • Knäckebröd med marmelad är den gyllene medelvägen mellan nyttigt och mindre nyttigt. Är dessutom kanon på eftermiddagarna när man är lite sugen på det mesta.
  • Den klassiska grönsakerna med dipp
  • Nötter, innehåller bra fetter. Men tänk på att välja naturella
  • Vanlijyoghurt är den perfekta glassersättningen om man vill få i sig lite mindre kalorier plus att det är vansinnigt gott!


Kommentarer
Postat av: frida

glöm inte kesella med hallonsmak, mmm :D

2011-09-29 @ 16:40:27
Postat av: Jessica

Hej! Läste på Linns blogg att du svarat till en att du har överrörliga leder, samma problem har jag. Jag har väldigt mycket problem med ryggen men även höfter och knän är sämre. Jag undrar om du har några tips på vad jag kan göra för att slippa det onda och att jag slipper "knixa" till allting på rätt plats. Känns allt för ofta som att ryggen och höfterna låser sig. Tacksam för ett svar!! :)

2011-09-29 @ 19:24:04
Postat av: Lovisa

bra tips! hatar att vara sjuk, måste vara det sämsta som finns!

2011-10-02 @ 20:57:58
URL: http://pfllw.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0