Kommentar på kommentaren...

Det är sant det du säger, men nästa alla äter långt över 0,8g/kg kroppsvikt. När man tränar förbättras också kroppens förmåga att syntetisera protein till den tränande muskeln. Om tränar mer äter man också mer och då blir det en ökning av protein liksom i kalorier. De extra mängd proteiner man får i sig genom den ökade mäng mat man äter räcker för att förse kroppen med det extra protein man kan behöva. Om man tränar på 70% av sin maximala syreupptagningförmåga i 75min har man ökat sitt proteinbehov till ungefär 0,85g/kg kroppsvikt. Och då menar jag på att ingen av oss i stort sätt äter så lite protein ändå.
Man får inte glömma att det finns protein i nästan allt vi äter! Men jag tycker det är jätteskoj att ni kommenterar och ifrågasätter.
Jag kan slänga upp lite källor på detta om så önskas!
Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0